Úspěšně vybráno:

Neskákej jim na špek

Milník 1/4

Mikešův informační slabikář, největší lži ve veřejném prostoru. Kdo a proč je říká, kde je pravda. Web + placená kampaň.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 000 000 Kč

Milník 2/4

Podcastová série o dezinformacích a dezinformátorech. Největší dezinformační operace v historii a jaké měly následky.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 200 000 Kč

Milník 3/4

Vydání publikace Jak se bránit proti dezinformačním operacím. Ke stažení online. Volná distribuce.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 600 000 Kč

Milník 4/4

Animované verze krátkých filmů na sociální sítě, které vycházejí z publikace Jak se bránit dezinformačním operacím.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
2 000 000 Kč
 -
967 přispěvatelů
Celkem se zapojilo
2 176 Kč
Průměrná výše příspěvku
200 000 Kč
Nejvyšší příspěvek
90 dnů
Vybráno za
Více o tomto projektu

Neskákej jim na špek

Milník 1/4

Mikešův informační slabikář, největší lži ve veřejném prostoru. Kdo a proč je říká, kde je pravda. Web + placená kampaň.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 000 000 Kč

Milník 2/4

Podcastová série o dezinformacích a dezinformátorech. Největší dezinformační operace v historii a jaké měly následky.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 200 000 Kč

Milník 3/4

Vydání publikace Jak se bránit proti dezinformačním operacím. Ke stažení online. Volná distribuce.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
1 600 000 Kč

Milník 4/4

Animované verze krátkých filmů na sociální sítě, které vycházejí z publikace Jak se bránit dezinformačním operacím.

Vybráno 0 Kč 2 104 611 Kč
2 000 000 Kč
Zakladatel
Nadační fond pro Ukrajinu
Datum přidání
8. 9. 2023
Poslední aktualita

11. 9. 2023 19:56

Přátelé, kamarádi, milí dárci.

Moc Vám děkuju za skvělý start. Obzvláště tomu, kdo poslal ta dvě kila… (nechcete se ozvat na martin@studiokampa.cz? :-) Publikoval jsem před chvílí na „X“ (nikdy si nezvyknu) osobní motivační text, doufám, že nevadí, že Vám jej posílám taky: 

Podle toho, jak v diskuzích některým “spoluobčanům” nabíhají žíly, mám pocit, že jsme se s těmi dezinformacemi trefili. 😉Dovolte pár vět, které vám vyjasní alespoň část motivací. A bude to delší a osobní. Už mnoho let s přáteli trávíme druhou část Štedrého večera. Děti si ukazují dárky, dospělí zapalují stakany vodky a dívají se na Pelíšky. Pravidelným účastníkem byl i tatínek jednoho z našich přátel, i proto, že jsme spolu kdysi pracovali v televizním zpravodajství, byl nedílnou součástí celé té partičky. Naposledy chyběl, protože se strašně rozhádal se svým synem, když mu tvrdil, že válka na Ukrajině není a všechno si to vymýšlí novináři. Tehdy mi poprvé docvaklo, jak je celá ta věc vážná. Prakticky od ledna se bavíme s naším kreativcem a designérem Do Dobrik o tom, že bychom zkusili takovouhle kampaň udělat. Dodo s tím má praktické zkušenosti ze Slovenska, já si na to po 32 letech v televizním zpravodajství troufám. Mluvili jsme o tom s desítkami lidí, které považujeme za myslící a zkušené praktiky, spolu jsme nad tím strávili mnoho hodin. Nejde o to někomu říkat, co si má myslet ani nic zakazovat. Dokonce ani o to, že i my občas v komunikaci šlápneme vedle a nasdílíme něco, co není úplně pravda (a když na to přijdeme, tak se omluvíme a uvedeme to na pravou míru), jde o něco jiného. O to, že řadě lidí chybí základní mediální návyky – nechápou třeba, jak poznat podezřelý profil na sociálních sítích, ani se nepokoušejí dohledat si někde další zdroj nějaké skandální informace, nemají ponětí, jak snadno se dá manipulovat třeba pouhým titulkem. Mnoho lídí nemá základní ostražitost vůči médiím a úplně ztratili schopnost kritického myšlení. Nevím, co s lidmi, kteří věří jen tomu, co se jim hodí. Ale věřím, že je lepší zkusit proti dezinformacím bojovat, než jen nadávat na stát, že to nedělá a čekat, kdo z nás na příští Štědrovečerní setkání nepřijde, protože nevydejchá, že víme, že válka na Ukrajině je. 

Děkuju, moc si vážím toho, že nám věříte. Martin z Dárku pro Putina

Zobrazit celou aktualitu

Dezinformace jsou zbraň. A velmi nebezpečná.

Zatímco na Ukrajině dostává ruská armáda na frak, v České republice Rusko v informační válce vyhrává. Dezinformační operace běží na plno, aniž by se tomu stát pokoušel nějak bránit. Padlých v téhle informační válce přitom přibývá každým dnem. Mnohdy jsou to naši známí nebo členové rodiny. Už rok a půl vybíráme v České republice peníze na zbraně pro ukrajinskou armádu, i my máme s dezinformacemi osobní zkušenost. I náš projekt (Dárek pro Putina) dezinformace ohrožují. Došla nám trpělivost. Když stát nebojuje s dezinformacemi (a to nejen o Ukrajině a ukrajincích) za peníze, které vybral na daních, začneme s tím sami. Za peníze, které zkusíme vybrat ve veřejné sbírce od lidí, kteří se neumí smířit s tím, že stát boj s dezinformacemi vzdal. A nebudeme sami. Už jsme si třeba plácli s Českými elfy. Na začátku si vysvětlíme několik věcí:

  1. Boj proti dezinformacím neznamená cenzuru.
  2. Nic nechceme zakazovat.
  3. Nikomu nebudeme říkat, co si má a nemá myslet.

Co chceme dosáhnout?

Z hlediska teorie dezinformací můžeme společnost rozdělit na tři skupiny. Rozhodnutí (ví která bije a jsou mediálně gramotní), Nerozhodnutí (vlastně neví) a Ztracení (Země je placatá a Putin je kámoš). My chceme:

  • Upevnit postoje rozhodnutých a nabídnout jim argumentační munici
  • Působit na nerozhodnuté pomocí faktů a podvědomé emoce
  • Ukazovat na proruskou dezinformační scénu a její evangelisty 
  • Zvýšit povědomí o skutečných faktech
  • Ukázat metodiku tvorby dezinformací na konkrétních příkladech
  • Upoutat média a přenést diskuzi o dezinformacích do veřejného prostoru

Jak to uděláme?

  • Vytvoříme klasickou kampaň  s vlastním názvem a grafickou identitou
  • Kampaň bude problém komunikovat na hraně, s vtipem, tak jak je typické pro komunikaci iniciátora kampaně Dárek pro Putina
  • Investujeme peníze do distribuce kampaně (sociální sítě (Facebook) YouTube)
  • Najmeme experty na dezinformace z řad organizací, které s tím mají zkušenosti a necháme je zpracovat základní informační podklady
  • Využijeme slovenské zkušenosti s nezdarem jejich kampaní

Tohle je náš informační Hrdina. Jmenuje se Mikeš. 

Mikeš je informační Avenger. Vidí, co většině očí zůstává skryto.

Třeba tohle:

  • Chceme lidem poskytnout argumenty jako do „debaty v hospodě“, jednoduchý, stručný a pokud možno vtipný
  • Kampaň bude mít vlastní webovou identitu
  • Můžeme vytvořit nekonečné množství obsahů (kvízy, interaktivní grafiku, workshopy, videa, odborné konference…), pokud na to budeme mít peníze
  • Máme poměrně přesné údaje o cílových skupinách 
  • Pokud to celé má mít smysl, potřebujeme dost peněz aby kampaň mohla běžet minimálně tři měsíce

Na co vybrané peníze použijeme?

Budeme proto pracovat s milníky. Jinými slovy, čím více peněz vybereme, tím bude kampaň rozsáhlejší. Zatím to vidíme takto: 

  1. 1 000 000 kč – Mikešův informační slabikář (vysvětlení základní pojmů a metodiky tvorby dezinformačních operací), 5 největších lží ve veřejném prostoru (nejen o Ukrajině a ukrajincích). Kdo a proč je říká. A kde je pravda. Webová stránka. Aktivní promo kampaně na sociálních sítích.
  2. 1 200 000 kč – Podcastová série o dezinformacích a dezinformátorech. Největší dezinformační operace v historii a jaké měly následky. 10 dílů. Aktivní promo kampaně na sociálních sítích (většina nákladů) 
  3. 1 600 000 kč - Vydání publikace Jak se bránit proti dezinformačním operacím. Ke stažení online. Volná distribuce. Aktivní promo publikace na sociálních sítích.
  4. 2 000 000 – Animované verze krátkých filmů na sociální sítě, které vycházejí z publikace Jak se bránit dezinformačním operacím. Aktivní promo na sociálních sítích
  5. Všechno přes 2 000 000 – Delší trvání kampaně, varianty kampaně pro outdoor (billboardy, placená spolupráce s influencery etc.

Chcete zakladateli projektu něco vzkázat?

Pro zobrazení či přidání vzkazu musíte být přihlášeni na Facebooku a mít ve svém prohlížeči povolená cookies třetích stran.

Aktuality

11. 9. 2023 19:56

Přátelé, kamarádi, milí dárci.

Moc Vám děkuju za skvělý start. Obzvláště tomu, kdo poslal ta dvě kila… (nechcete se ozvat na martin@studiokampa.cz? :-) Publikoval jsem před chvílí na „X“ (nikdy si nezvyknu) osobní motivační text, doufám, že nevadí, že Vám jej posílám taky: 

Podle toho, jak v diskuzích některým “spoluobčanům” nabíhají žíly, mám pocit, že jsme se s těmi dezinformacemi trefili. 😉Dovolte pár vět, které vám vyjasní alespoň část motivací. A bude to delší a osobní. Už mnoho let s přáteli trávíme druhou část Štedrého večera. Děti si ukazují dárky, dospělí zapalují stakany vodky a dívají se na Pelíšky. Pravidelným účastníkem byl i tatínek jednoho z našich přátel, i proto, že jsme spolu kdysi pracovali v televizním zpravodajství, byl nedílnou součástí celé té partičky. Naposledy chyběl, protože se strašně rozhádal se svým synem, když mu tvrdil, že válka na Ukrajině není a všechno si to vymýšlí novináři. Tehdy mi poprvé docvaklo, jak je celá ta věc vážná. Prakticky od ledna se bavíme s naším kreativcem a designérem Do Dobrik o tom, že bychom zkusili takovouhle kampaň udělat. Dodo s tím má praktické zkušenosti ze Slovenska, já si na to po 32 letech v televizním zpravodajství troufám. Mluvili jsme o tom s desítkami lidí, které považujeme za myslící a zkušené praktiky, spolu jsme nad tím strávili mnoho hodin. Nejde o to někomu říkat, co si má myslet ani nic zakazovat. Dokonce ani o to, že i my občas v komunikaci šlápneme vedle a nasdílíme něco, co není úplně pravda (a když na to přijdeme, tak se omluvíme a uvedeme to na pravou míru), jde o něco jiného. O to, že řadě lidí chybí základní mediální návyky – nechápou třeba, jak poznat podezřelý profil na sociálních sítích, ani se nepokoušejí dohledat si někde další zdroj nějaké skandální informace, nemají ponětí, jak snadno se dá manipulovat třeba pouhým titulkem. Mnoho lídí nemá základní ostražitost vůči médiím a úplně ztratili schopnost kritického myšlení. Nevím, co s lidmi, kteří věří jen tomu, co se jim hodí. Ale věřím, že je lepší zkusit proti dezinformacím bojovat, než jen nadávat na stát, že to nedělá a čekat, kdo z nás na příští Štědrovečerní setkání nepřijde, protože nevydejchá, že víme, že válka na Ukrajině je. 

Děkuju, moc si vážím toho, že nám věříte. Martin z Dárku pro Putina

Vystavíte mi potvrzení o daru?

V režimu Donio Plus Potvrzení o daru nevystavujeme my, ale zakladatel projektu po úspěšném ukončení projektu.

Kdy mohu očekávat svou odměnu?

Odměny realizuje zakladatel projektu do 90 dní po úspěšném ukončení projektu. Do této doby se všem přispěvatelům ozve.

Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?

V momentě, kdy se v projektu nevybere více než 25% z cílové částky, se vybrané finance refundují přispěvatelům.

Mohu si u vás objednat daný produkt/službu, na kterou běží sbírka?

My v Donio samotnou výrobu/poskytování neprovozujeme, jsme pouze platforma, přes kterou je možné na výrobu přispět. Pokud máte zájem o některý z produktů, na které jsou u nás podpůrné kampaně, kontaktujte prosím vždy jejich zakladatele uvedené v popisu projektu.

Mohu platit ApplePay?

Aktuálně v rámci sekce Donio Plus není možné platit způsobem ApplePay, pouze kartou online či bankovním převodem

Milý přispěvatel
2 500 Kč  •  6. 12. 2023 21:08
Laskavý přispěvatel
1 000 Kč  •  5. 12. 2023 23:02
Laskavý přispěvatel
211 Kč  •  2. 12. 2023 20:14
Štědrý přispěvatel
500 Kč  •  30. 11. 2023 20:46
Přispěvatel, který je pro každou dobrost
500 Kč  •  20. 11. 2023 21:25
Dobrosrdečný přispěvatel
1 000 Kč  •  17. 11. 2023 21:38
Dobrosrdečný přispěvatel
1 000 Kč  •  16. 11. 2023 12:32
Velkorysý přispěvatel
2 000 Kč  •  15. 11. 2023 14:43
Velkorysý přispěvatel
200 Kč  •  15. 11. 2023 11:50
Přispěvatel, který je pro každou dobrost
1 500 Kč  •  15. 11. 2023 10:24
Filip
2 023 Kč  •  14. 11. 2023 19:26
Informační válku zvládá rusko líp než tu skutečnou. Pojďme jim to zatrhnout!
Laskavý přispěvatel
2 000 Kč  •  13. 11. 2023 14:14
Štědrý přispěvatel
500 Kč  •  13. 11. 2023 0:04
Martin Zvoníček
200 Kč  •  12. 11. 2023 11:28
Držím Vám palce!
Milý přispěvatel
200 000 Kč  •  12. 11. 2023 10:34
Dobrosrdečný přispěvatel
5 000 Kč  •  12. 11. 2023 9:46
Štědrý přispěvatel
200 000 Kč  •  11. 11. 2023 10:30
Dobrosrdečný přispěvatel
200 Kč  •  10. 11. 2023 23:26
Dobrosrdečný přispěvatel
1 000 Kč  •  10. 11. 2023 19:24
Milý přispěvatel
2 000 Kč  •  10. 11. 2023 14:27
Alena H.
500 Kč  •  10. 11. 2023 10:27
Je neuvěřitelné, že vláda se nesnaží s tímto problémem, který ohrožuje celou naší společnost, účelně bojovat.
Milý přispěvatel
1 000 Kč  •  9. 11. 2023 17:41
Milý přispěvatel
200 Kč  •  9. 11. 2023 15:09
Radek Pergl
3 000 Kč  •  9. 11. 2023 14:27
Za Královec :-)

Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?

Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.

Jak Dobrovýzva funguje

  1. Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
  2. Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
  3. Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.

U této sbírky nejde Dobrovýzvu přidat, protože sbírka už byla ukončená.

Vyberte si odměnu

Donio je určeno také zakladatelům zajímavých nápadů, které může kdokoliv finančně podpořit. Komerční projekty na Donio nejsou realizované podle zákona o veřejných sbírkách, který zahrnuje pouze veřejně prospěšné aktivity. Více si můžete přečíst v našich Obchodních podmínkách.

Chcete založit sbírku nebo projekt?

Začít vybírat

Podpořte projekt a získejte atraktivní odměnu