„Udělejte si dobrost,“ vyzývá Čechy ke konání dobrých skutků největší česká dárcovská platforma Donio v jarní kampani

tisková zpráva

Praha 2. 5. 2022 – Nová kampaň, která mimo jiné akcentuje příznivé účinky dobrých skutků na naši náladu a zdraví, je první vlaštovkou snahy české crowdfundingové platformy Donio začít učit Čechy pravidelně darovat na dobročinnost.

Na Donio se za uplynulé 2 roky vybralo více než 419 milionů korun od 475 tisíc dárců, pravidelně ale přispívá méně než 10 % z nich. Cílem nové kampaně je připomenout lidem, že dělání dobrých skutků působí nejen blahodárně na jejich konatele, ale také jak může pomáhání ostatním být rychlé a účinné – stejně jako přispívání na Donio.

„V naší zcela první kampani na podporu značky Donio jsme se záměrně vyhli patosu, který se často objevuje v reklamách v oblasti pomáhání, a vzali jsme dobročinnost za úplně jiný konec. Z vlastní zkušenosti totiž víme – a potvrzují to mnohé studie –, že dělání dobrých skutků pozitivně působí na lidskou psychiku. Každou sebemenší ‚dobrostí’ pro druhé si tak člověk i sám sobě dělá dobře. O to více, když je pomoc efektivní – tedy rychlá a namířená správným směrem,“ shrnuje koncept kampaně marketingová manažerka Ania Bornová.

Donio je totiž skvělou ukázkou tzv. efektivní dobročinnosti. Díky tomu, že platforma funguje na základě dobrovolných příspěvků na provoz, předává zakladatelům všech sbírek a komerčních projektů vždy 100 % vybraných peněz bez provizí či jakýchkoliv poplatků. Vedle toho mají dárci vždy jasno v tom, na co se peníze využijí, protože je každý příběh zveřejněn na webu Donio se všemi detaily a pečlivě ověřen.

V rámci kampaně „Udělejte si dobrost“ vznikla nová stránka pro dárce www.donio.cz/dobrost, kde po dobu několika týdnů najdou návštěvníci každý den tip na malý dobrý skutek nebo radost, a která zároveň shrnuje hlavní benefity přispívání na Donio. Těmi jsou předání 100 % vybrané částky, jednoduchost přispění a naprostá transparentnost platformy. Na sociálních sítích Donio pak najdete každý týden výzvy k dělání dobrosti. Brandovou kampaň připravil tým Donio in house za podpory společnosti Bigmedia, která v rámci své CSR linky poskytla pro kampaň v Praze a Brně zdarma OOH plochy. 

Podívejte se na i na další sbírky, které na Donio aktuálně běží: www.donio.cz

Kontakt pro média

Máte-li zájem o rozhovor, podklady nebo fotografie, neváhejte se nám ozvat. I mediální podpora je ohromná pomoc na cestě ke zdárnému konci sbírek, které pomáhají. Jsme zkrátka pro každou mediální dobrost, tak se nám ozvěte. <3

Na vaše zprávy se těšíme na donio@donio.cz.

Odpovědi na nejčastější otázky, které v Donio dostáváme.