Rady pro zakladatele dobročinných sbírek

7. Ukončení sbírky a co dál

Sbírka se standardně zveřejňuje na 60 dní. Pokud se do této doby nepodaří vybrat cílovou částku a sbírka je aktivní, lze trvání prodloužit. Sbírku můžeme na žádost zakladatele ukončit i předčasně. Sbírka může skončit těmito způsoby:

  • Vybere se cílová částka. Gratulujeme!
  • Vyprší lhůta, po kterou může být sbírka zveřejněna. Sbírku je možné prodloužit, pokud například došlo k neočekávané události, jako je přírodní pohroma, která významně ovlivnila průběh vybírání financí. Pokud máte výhradu k době trvání sbírky, dejte nám, prosím, vědět dostatečně dopředu.
  • Sbírku můžete ukončit vy sami
  • Sbírku ukončíme my v Donio – například v případě podezření na podvodný účel sbírky. Nebojte se, stává se to (díky vámi dodané dokumentaci) málokdy a v každém případě s vámi naše důvody nejdříve probereme.

Vyúčtování sbírky a nějaké to papírování

Po ukončení sbírky se s vámi spojíme, abychom vám vystavili smlouvu o poskytnutí výtěžku veřejné sbírky. Po podpisu smlouvy jsme připraveni vám finance do 14 dní poslat na účet nebo uhradit předmět sbírky na základě faktury.

  1. Úhrada na základě faktury

    Finance můžeme rovnou poslat na účet dodavatele předmětu sbírky (např. vybíráte-li finance na nový invalidní vozík, uhradíme přímo jeho nákup) na základě faktury. Na takové faktuře musí být u odběratele tyto platební údaje:

    Donio s.r.o. IČO: 08413371, Sídlo: Světova 523/1, Libeň, 180 00 Praha 8

  2. Dodání relevantních dokladů

    Jako doklad o využití peněz na správný účel je třeba dodat faktury nebo účtenky. Rozhodně nestačí např. fotografie zakoupeného vozíku.

    Daňový doklad musí ze zákona vždy obsahovat:

    • označení dokladu (název a číslo dokladu)
    • účastníky plnění (údaje o dodavateli a odběrateli)
    • předmět plnění (název zboží nebo služby)
    • cenu (obvykle včetně ceny za jednotku)
    • datum vyhotovení
    • pokud dodavatel není plátce DPH, informace související s DPH a datum uskutečnění zdanitelného plnění
  3. Důležité: Doklady a dokumenty o využití peněz ze sbírky na Donio si ponechte po dobu 5 let.

Komunikace po skončení sbírky

  1. Zdokumentujte a sdílejte radost

    Napište poděkování, vyfoťte fotky nebo natočte video. Poděkujte všem dárcům skrze Aktualitu ve sbírce (tato poděkování většinou za Donio rozesíláme dárcům i e-mailem – klidně nám to ale ještě připomeňte) a řekněte jim, co se bude dít dál. Na co budou peníze využity jako první? V případě, že se nevybrala cílová částka, co budou vaše další kroky? Všichni dárci budou velmi rádi za vaši otevřenost a transparentnost – jde přeci jen o jejich peníze.

    Nezapomeňte se o novinky podělit i s námi – označte příspěvky hashtagem #donio nebo #donioradost, na Instagramu označte @Doniocz nebo nám napište do zpráv na sociálních sítích.

  2. Recenze na Donio

    V Donio se neustále snažíme zlepšovat, tak budeme rádi za jakoukoliv vaši zpětnou vazbu, ať už formou e-mailu, telefonátu nebo jiné zprávy. Pokud byste nám chtěli nechat veřejnou recenzi, můžete tak učinit na Googlu, Seznamu nebo Facebooku.

    Za recenze vám moc děkujeme – my v Donio i všichni budoucí zakladatelé, kteří právě díky vašim recenzím často najdou odvahu založit vlastní sbírku.

Všechny rady

Chcete se na něco zeptat? Kontaktujte nás pribehy@donio.cz