Rady pro zakladatele komerčních projektů

1. Založení projektu

Nejvíce práce vás čeká před samotným spuštěním projektu – rozhodnout se, zda je pro váš projekt odměnový crowdfunding to pravé ořechové. Než se pustíte do zakládání projektu, zamyslete se nad následujícími body:

  1. Dobře si vše spočítejte.

    Napište si seznam všech možných výdajů, které jsou s vaším projektem spojené a připočtěte je k částce, kterou potřebujete na svůj projekt. Nejedná se pouze o náklady na odměny a samotný projekt, ale také např. o náklady na poštovné a balné či marketingové výdaje.


  2. Zajímavý popis projektu dělá divy!

    • Poutavý nadpis (společně s náhledovým obrázkem) je základní kámen, jak potenciálního přispěvatele přivést na stránku vašeho projektu. Snažte se co nejstručněji vyjádřit, oč jde, a nebojte se uživatele vybízet k akci (např. podpořte, přidejte se, buďte při, …).
    • Ať už potřebujete podpořit již existující projekt nebo začínáte takzvaně od nuly, vytvořte si svůj osobitý tone of voice, který zaujme vaši cílovou skupinu. Jedině tak se vám podaří přesvědčit uživatele, aby váš projekt podpořili.

      Zajímavý a osobitý popis vytvořili například zakladatelé projektu Velká medvědí kuchařka. Inspirujte se!

      Obrázky můžete zvětšit kliknutím

    • Nebojte se v textu vyjadřovat emoce. Čtenáři se tak lépe vžijí do vaší situace.

      Příklad: Potřebuji hrnec, abych mohla vařit marmelády vs. Pomozte mi splnit sen dělat marmelády mojí milované babičky

    • Text rozdělte fotografiemi nebo videi, aby byl pro čtenáře stravitelnější. Pokud zvolíte vizuální obsah, který přímo souvisí s myšlenkou popisovanou v textu, nejen že jí vaši čtenáři lépe porozumí, ale také si ji lépe zapamatují.
    • A nezapomeňte na formátování – citace odlište kurzívou, důležité informace zvýrazněte tučným písmem.
  3. Atraktivní odměny – půlka úspěchu.

    • Je nám jasné, že nabídka odměn může být pro některé projekty pěkný oříšek. Ale nevzdávejte se! I s minimálními náklady můžete ve svém projektu nabídnout odměny, po kterých se vám budou hrnout příspěvky jedna báseň.
    • Nezapomeňte také na finanční diverzitu, aby vás mohl podpořit kdokoliv dle svých možností.

      Donio tip: Zařaďte mezi své portfolio odměn i ty symbolické v podobě „Dobrého pocitu“. Můžete také spolupracovat s vašimi partnery, kteří vám do projektu věnují své produkty nebo služby. Zvýšíte tak pravděpodobnost, že každý zájemce o podporu vašeho projektu najde tu „pravou odměnu“ pro sebe.

      Podívejte se na ukázky odměn úspěšných projektů.

      Obrázky můžete zvětšit kliknutím

      Spojte se s naší konzultantkou na odměnový crowdfunding Luckou, která vám navíc k odměnám doporučí přední české dodavatele a partnerské spolupráce.

  4. Kvalitní fotografie jako poutavý vizuál.

    V online prostředí je poutavý vizuál ve vysokém rozlišení mnohem důležitější než v reálném světě. Nebojte se tedy experimentovat a přijít s něčím originálním. Opět se zamyslete, co by pravděpodobně zaujalo vaši cílovou skupinu a tvořte, tvořte, tvořte!

    Ukázkovým příkladem skvěle zpracovaných vizuálů pro crowdfundingovou kampaň je projekt Už tam budem, Mojžíši?

  5. Promyslete, jak (nebo zda vůbec) svůj projekt rozdělíte do milníků

    Milníky slouží jako záchytné body, kterými rozdělíte cílovou částku tak, aby bylo jasné, co za které množství financí pořídíte. Milníky jsou ale také důležitým ukazatelem, zda je váš projekt úspěšný či nikoliv – vybíráte-li částku do 75 tisíc korun, bude projekt považován za úspěšný, pokud se podaří vybrat alespoň 50 % cílové částky. U projektů nad 75 tisíc korun je hranice již 25 %.

    Donio tip: Rozdělte svůj projekt do 4 milníků, abyste ihned vy i vaši příznivci poznali, jak je váš projekt úspěšný.

Pokračovat dál

Všechny rady