Chcete založit dobročinnou sbírku nebo si splnit vlastní sen?

Vyberte typ příběhu

Požádejte svou komunitu o podporu. Není to ostuda ani hanba

Založení sbírky na Donio je snadné a rychlé

  • Předáváme vám vždy 100 % financí, které se vám podaří vybrat
  • Sbírku schválíme už do 2 pracovních dní a můžete hned začít vybírat
  • Nemusíte nikam chodit, založíte online z počítače nebo mobilu
  • Přijatý finanční dar nemusíte danit (do určité částky)

Kdy můžeme sbírku schválit

  • Pomoc hendikepovaným, lidem v těžké životní situaci, zvířatům a neziskovým organizacím (ne na provoz organizace)
  • Podpora v oblasti vzdělávací, sportovní, kulturní, sociální a životního prostředí
  • Podpora technologií, inovací, komunitního a územního rozvoje
  • Prevence v protiprávní činnosti
  • Osvěta ve výše uvedených oblastech

Pomůžeme vám rozhýbat váš byznys

Vybírat peníze na Donio je snadné a rychlé

  • Žádné provize, žádné poplatky
  • Vybrané peníze dostanete už při dosažení prvního milníku
  • Dáme vám více času, s námi máte na kampaň 3 měsíce
  • Nemáte připravené odměny? U nás nejsou podmínkou

Co jsou komerční projekty?

Máte-li skvělý nápad nebo chcete podpořit již existující podnikání pomocí odměnového crowdfundingu, váš projekt patří do Komerčních projektů. Pro odměnový crowdfunding je důležité promyslet především nabídku odměn, které můžete přispěvatelům za finanční pomoc nabídnout.

Založte sbírku online z pohodlí domova. Zvládnete to sami

Založte projekt online z pohodlí domova. Zvládnete to sami

Pro založení sbírky je třeba mít účet na Donio.

Pro založení projektu je třeba mít účet na Donio.

Registrovat se

Už u nás máte účet? Přihlaste se

Chcete vybírat finance na Slovensku?
Oslovte slovenskou komunitu napřímo na Donio.sk.
Obě platformy fungují samostatně, proto se prosím na Donio.sk znovu zaregistrujte.
Recenze zakladatelů sbírek a projektů

Na co se nejvíce ptáte

Jakým způsobem probíhá založení sbírky na Donio?

Založení sbírky na Donio je jednoduché a rychlé. Vyplňte formulář výše a odešlete jej ke schválení, ozveme se vám, zda je všechno v pořádku nebo je potřeba něco doplnit. Sbírku v řádu několika pracovních dnů schválíme a zveřejníme. V momentě zveřejnění je sbírka okamžitě aktivní. Detailní průběh založení sbírky včetně videa si pročtěte v našich tipech k Založení sbírky.

Co potřebuji k tomu, abych mohl/a na Donio založit sbírku?

Než založíte sbírku, začněte tím, že si předem ujasníte, proč ji chcete zakládat a jaká bude její cílová částka. Pokud se rozhodnete, že chcete sbírku na Donio založit, budeme od vás požadovat kopii průkazu totožnosti, čestné prohlášení a dokumentaci, která se týká účelu sbírky (např. pokud zakládáte sbírku na rehabilitační cvičení, budeme od vás potřebovat lékařskou zprávu a kalkulaci procedury nebo nacenění zdravotních pomůcek). Ve většině případů můžete sbírku založit i bez IČO, jako fyzická osoba.

Je možné, abych měl/a sbírku se stejným účelem spuštěnou i u jiné organizace, nadace nebo na jiné crowdfundingové platformě?

Bohužel. Sbírka na stejný účel nemůže běžet na dvou místech současně.

Jak dlouho je sbírka aktivní? Kdy a jak dostanu peníze?

Sbírka se standardně zveřejňuje na 60 dní. Pokud se do této doby nepodaří vybrat cílovou částku a sbírka je aktivní, lze její trvání prodloužit. Sbírku můžeme na žádost zakladatele ukončit i předčasně. Po ukončení sbírky se s vámi spojíme, abychom vám vystavili smlouvu o poskytnutí výtěžku veřejné sbírky. Nejpozději do 14 dnů od podpisu smlouvy vám zašleme peníze na účet.

Co se děje v momentě, kdy se nepodaří částku vybrat?

Před založením sbírky je vždy nutné, aby zakladatel určil, na co budou finance využity, pokud se vybere méně, než je cílová částka. Takto je vždy zcela transparentní, na co budou darované příspěvky využity. Zakladateli je předáno 100 % vybraných financí, příspěvky nelze poslat zpět dárcům.

A co když vyberu více peněz, než jsem původně plánoval/a?

V rámci zakládání sbírky je důležité i uvést, na co budou finance využity, pokud se vybere více, než byla původní cílová částka. Donio vždy předává zakladatelům 100 % vybraných financí, příspěvky se nikdy nevrací dárcům. V případě, že vyberete více financí, je tedy také nutné doložit účel jejich využití.

Budu z vybraných peněz odvádět daně?

Nebudete. Na rozdíl od komerčních projektů spadají dobročinné sbírky na Donio pod tzv. veřejnou sbírku (více o sbírkách se dozvíte v sekci Než založíte sbírku). U veřejné sbírky se vybrané peníze nedaní v případě fyzických ani právnických osob.

Máte pro mě nějaké tipy jak dovést sbírku ke zdárnému konci?

Je potřeba si uvědomit, že založení sbírky je teprve začátek na cestě za jejím úspěchem. Bohužel se často setkáváme s tím, že lidé věnují spoustu energie založení sbírky a když ji spustí, mají dojem, že se peníze zázračně vyberou. Tak to (bohužel) není. Zda bude sbírka úspěšná, záleží zejména na péči, kterou jí budete věnovat vy. Připravili jsme proto praktické tipy, které vám pomohou se zorientovat v možnostech propagace sbírky, které podpoří její úspěšnost.

Náš tip: Každé sbírce pomůže, pokud má patrona, a to jednak komunikačně, tak i motivačně. Patron totiž může coby poděkování nabídnout některému z dárců netradiční zážitek (například společné setkání), což může být příjemná motivace k podpoře sbírky.

Co potřebuji k tomu, abych mohl/a založit projekt? O kolik si mám říct?

Stačí mít dobrý nápad a odhodlání. Řekněte si o tolik, kolik potřebujete. Založení kampaně ale není samospásné, proto myslete i na to, zda je částku reálné vybrat v rámci skupiny, kterou dokážete oslovit.

Jakým způsobem a jak dlouho probíhá založení projektu?

Založení projektu jde zvládnout i za pár hodin. Než se do toho pustíte, promyslete proč projekt zakládáte, jaká bude cílová částka, zda budete pracovat s milníky a kolik kterých odměn budete v rámci projektu nabízet. Ale nebojte, pokud si s něčím ze zmíněných bodů nevíte rady, jsme tu pro vás.

Jakmile se rozhodnete, že do toho jdete, vyplňte formulář výše a odešlete jej ke schválení. Během 48 hodin se vám ozveme, zda je všechno v pořádku a váš projekt jsme zveřejnili, nebo je potřeba na některé z částí ještě zapracovat. V momentě zveřejnění je projekt okamžitě aktivní.

Co ověřujete a co musím doložit?
Dokumenty po skončení projektu u právnické osoby:
  1. Je potřeba zaslat ověřený formulář – Formulář identifikaci a kontrolu údajů právnické osoby. Potvrzení lze udělat přes Czechpoint na poště. V našem případě se jedná o právnickou osobu. Potvrzení stojí 200 Kč.
  2. Dodat nám potvrzení o vedení účtu v IB. Dá se stáhnout v nastavení.
Dokumenty po skončení projektu u fyzické osoby:
  1. Kopie OP a jiného osobního dokladu z obou stran.
  2. Dodat nám potvrzení o vedení účtu v IB. Dá se stáhnout v nastavení. Pro naše účely stačí pouze hlavička, kde je jméno a číslo účtu
Jak dlouho je kampaň aktivní? Kdy a jak dostanu peníze?

Kampaň může běžet maximálně 90 dní a dá se ukončit kdykoliv v průběhu. Po úspěšném ukončení kampaně od vás budeme potřebovat doložit dokumenty viz Co ověřujeme a co musím doložit. Jakmile je od vás obdržíme, vybrané finance vám pošleme do 5 dní na účet.

Budu z daru odvádět daně?

To je trochu složitější otázka – záleží na tom, zda jste fyzická nebo právnická osoba. Tuto problematiku je nutné individuálně konzultovat se svým účetním nebo daňovým poradcem.

Co se děje v momentě, kdy se nepodaří částku vybrat?

Když se v projektu nevybere více než 50 % z částky u projektů s cílovou částkou do 75 000 Kč, nebo 25 % z částky u projektů s cílovou částkou nad 75 000 Kč, vybrané finance se refundují přispěvatelům.

Máte pro mě nějaké tipy dovést projekt ke zdárnému konci?

Je potřeba si uvědomit, že založení projektu je teprve začátek na cestě za jejím úspěchem. Bohužel se často setkáváme s tím, že lidé věnují spoustu energie založení projektu a když ji spustí, mají dojem, že se peníze zázračně vyberou. Tak to (bohužel) není. Zda bude projekt úspěšný, záleží zejména na péči, kterou mu budete věnovat vy. Připravili jsme proto praktické rady, které vám pomohou se zorientovat v možnostech propagace kampaně, které podpoří její úspěšnost.

Náš tip: Každé kampani pomůže, pokud má patrona, a to jednak komunikačně, tak i motivačně. Patron totiž může coby poděkování nabídnout některému z dárců netradiční zážitek (například společné setkání), což může být příjemná motivace k podpoře kampaně.