Sbírka ukončena:

Podpořte NOPO –⁠ občanskou poradnu pomáhající lidem v těžké životní situaci

Vybráno 0 Kč 0 Kč
Buďte první, kdo přispěje
 -
0 dárců
Celkem se zapojilo
0 Kč
Průměrná výše daru
0 Kč
Nejvyšší dar
505 dnů
Vybráno za
Více o této sbírce

Podpořte NOPO –⁠ občanskou poradnu pomáhající lidem v těžké životní situaci

Vybráno 0 Kč 0 Kč
Buďte první, kdo přispěje

Všechny sbírky ověřujeme

Zakladatel
NOPO
Datum přidání
8. 6. 2020

Pomozte zachránit provoz poradny, která pomáhá sociálně slabým a znevýhodněným lidem v jejich těžkých a problematických životních situacích, tito v současné době patří mezi jednu z nejohroženějších skupin. Sbírkou podpoříte lidi, kteří čelí složitým životním situacím, jde převážně o pomoc pro matky samoživitelky, důchodce, lidi kteří ztratili práci, ženy a děti ohrožené domácím násilím, zdravotně hendikepovaní, lidi ohrožené ztrátou bydlení apod.

Kdo sbírku organizuje?

Jsme spolek NOPO – Nezávislá občanská poradna Olomouc, od roku 1999 provozujeme poradnu v Olomouci. Našim hlavním posláním je poskytovat služby, poradenství, pomoc a asistenci občanům při řešení jejich tíživých životních situací, při čemž se jedná o velmi širokou škálu životních situací a problémů – viz naše webové stránky. Lidem pomáháme v tom, aby se jejich život stabilizoval, aby mohli normálně důstojně žít, jako všichni ostatní. Ročně poskytneme průměrně 1 200 konzultací pro občany města Olomouce a spádových oblastí, ale také v rámci celého kraje, občas telefonicky a e-mailem občanům z celé ČR.

Poradna je kontaktním místem a záchrannou sítí pro lidi, kterým pomáháme, když si neví rady v jakékoliv tíživé životní situaci, neví kudy kam a neví na koho se obrátit. Poskytujeme lidem nejen radu, ale konkrétní pomoc, převážné právního charakteru, ale i psychickou podporu a to tak, že jsme jim průvodcem až do vyřešení jejich nelehké situace. Usilujeme o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy. Našim klientům taktéž pomáháme v jednáních s institucemi, úřady, soudy, předáváme kontakty na další odborníky, s vypracováním písemnosti k úřadům, soudům, institucím apod. Jsme zde především pro sociálně slabé občany, tedy naše služby jsou dostupné všem.

Proč ji organizuje?

Poslední roky se snažíme na naši činnost získávat prostředky především svépomocně, vlastní činnosti (odborná pomoc a konzultace pro jiné organizace a klienty, dobročinné bazary apod.) z příspěvků a darů členů a klientů, kteří nejsou sociálně slabí, drobnými sponzorskými dary apod. Některé roky jsme obdrželi od MPSV ČR dotaci, což nám pomohlo poradnu částečně vybavit a zajistit personál, po celou dobu je však provoz poradny zajišťován převážně dobrovolnickou prací

Naše minimální roční provozní náklady, z kterých jsme schopni zajistit základní činnost poradny, nejsou vysoké, činní cca 100 000 až 150 000 Kč. Tyto náklady jsme za normální situace schopni zajistit z výše uvedených činností, darů apod. Jelikož sociální a ekonomická situace občanů neustále klesá, v prvních měsících letošního roku jsme neobdržely téměř žádné příspěvky a dary, které by nám umožnily mít nějakou rezervu a následně nastala krizová situace ohledně koronaviru a nouzového stavu, která celou situaci ještě zkomplikovala. 

V současné situaci jsme se ocitli zcela bez příjmů na pokrytí provozních nákladů, jelikož v dané situaci mají všichni prostředky jen na zajištění základních nákladů a taktéž jakékoliv sponzorské dary nyní nepřipadají v úvahu. Z toho důvodu hledáme řešení, jak celou situaci vyřešit a provoz poradny, aspoň pro ty nejvíc potřebné klienty, i v tak náročné době, zachránit a udržet. Tedy se snažíme získat pomoc s financováním provozu poradny i touto cestou, proto jsme se rozhodli zorganizovat tuto sbírku a pomůže nám opravdu každá koruna.

Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?

Peníze ze sbírky budou použity na úhradu provozních nákladů poradny – nájem, elektřina, plyn, telefon, internet, spotřební materiál – za 5 000 Kč uhradíme základní měsíční náklady, případně na zakoupení nového počítače, mobilu a židlí, které již dosluhují. 

Pokud vybereme vyšší částku, tak také na úhradu odborných služeb pro klienty (advokát, psycholog a dalších dle potřeby) a na materiální podporu klientů (úhrada správních poplatků – vyřízení dokladů, výpisu z rejstříků, cestovné na vzdálenější úřady apod.).

Chcete zakladateli sbírky něco vzkázat?

Pro zobrazení či přidání vzkazu musíte být přihlášeni na Facebooku a mít ve svém prohlížeči povolená cookies třetích stran.

Vystavíte mi potvrzení o daru?

Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.

K čemu mi potvrzení o daru bude?

Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.

Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?

V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.

Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?

Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.

Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?

Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.

Omlouváme se, ale přehled dárců je dočasně nedostupný. Na nápravě pracujeme. Děkujeme za pochopení.

Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?

Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.

Jak Dobrovýzva funguje

  1. Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
  2. Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
  3. Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.

U této sbírky nejde Dobrovýzvu přidat, protože sbírka už byla ukončená.

Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.

Chcete založit sbírku nebo projekt?

Začít vybírat