Rady pro zakladatele dobročinných sbírek

4. V průběhu sbírky

Existuje mnoho příležitostí, kdy s potenciálními dárci komunikovat. Sepsali jsme pro vás alespoň 5 nejdůležitějších. Pro komunikaci využívejte nadále všechny komunikační kanály, které vás napadnou – osobní kontakt, e-mail, sociální sítě, nebo aktuality přímo na stránce sbírky.

5 příležitostí komunikace s potenciálními dárci

  1. Zahájení sbírky

    Tipy na komunikaci najdete v tipech Po spuštění.

  2. Překročení určitého počtu dárců

    Tímto způsobem můžete zároveň poděkovat již existujícím dárcům, a jiné lidi zase namotivovat, že se sbírka hýbe:

    Příklad: „Už je vás 10, kteří jste podpořili sbírku pro Evičku…“

  3. Překročení částky nebo milníku

    Stejně jako v předchozím příkladě i tato situace je jak motivační, tak ji můžete využít na poděkování. Zároveň tímto způsobem oslovujete už existující dárce – pokud je váš příběh opravdu zaujal, mohou přispět znovu.

    Příklad: „Společně jsme vybrali už 5 tisíc na Eviččiny rehabilitace. Už zbývá jen polovina.“

  4. Stačí přispět malou částkou

    Pokud oslovujete určitou skupinu lidí, například svůj e-mailový seznam nebo přátele na Facebooku, zmiňte, že stačí, když dost lidí přispěje, byť malým příspěvkem.

    Příklad: „Na Facebooku mám 100 přátel, kdyby každý z nás poslal 100 korun, vybereme 10 tisíc. Složíme se?“

  5. Jakákoli radost či novinka

    Jakýkoli posun v rámci sbírky nebo v rámci vašeho příběhu využijte jako možnost oživit komunikaci. Nemějte strach, že kontakty přesytíte. Pokud sbírku zmíníte párkrát do týdne, pomůže to jejímu šíření, a vy se přiblížíte k cíli.

    Příklad: „Stalo se něco úžasného! Ke všem štědrým dárcům, kterým moc děkuji, se přidal i samotný Pan Slavný. Díky tomu zbývá vybrat už jen třetina částky.“


    Významné mezinárodní dny nebo třeba Vánoce
    mohou být také příležitostí ke komunikaci.


Přidávejte Aktuality přímo do sbírky

V rámci každé sbírky můžete přidat Aktualitu, která se zobrazí nad příběhem sbírky. Takovou aktualitou může být jakákoliv z výše zmíněných příležitostí (např. překročení milníku, nějaké částky, poděkování určitému počtu dárců…) nebo třeba nový obrat ve vašem příběhu (fotky z prvních rehabilitací, další průběh hospitalizace, zapojení neziskových organizací apod.).

Nezapomeňte rozeslat aktualitu e-mailem, aby se o ní dozvěděli všichni dárci, kteří na sbírku přispěli.


Jak přidat Aktualitu na stránku sbírky

  1. Po přihlášení na Donio přejděte v záložce Moje Donio (nahoře v menu vedle tlačítka Vyhledat) do sekce Moje příběhy.
  2. V sekci Moje příběhy najdete svoji sbírku a kliknete na tlačítko Nastavení (pod obrázkem).
  3. V levém menu klikněte na odkaz Aktuality. Napravo uvidíte velké tlačítko Nová aktualita – kliknutím na něj se vám otevře editor aktualit, kam napíšete, co máte na srdci. Chcete přidat fotku nebo video? Přidejte je nejdříve do fotogalerie.
  4. Po přidání Aktuality se aktualita hned zobrazí na stránce sbírky. Nebojte, na stejném místě, kde se Aktuality vytváří, je také možnost Upravit, pokud byste chtěli podniknout u již publikované aktuality nějaké změny.

Šablony aktualit

  1. Průběh léčby/čekání na dodavatele/ …
    Hezký den všem,
    moc bych vám chtěl/a poděkovat za neutuchající podporu a váš zájem o pokračování mého příběhu. Sbírka byla nedávno ukončena, nicméně finance jsem stále nevyčerpal/a, protože čekám na potvrzení nástupu k léčbě/objednávku produktu u dodavatele/termín terapií… Jakmile finance obdržím a budou využity v rámci mého účelu, tak vás budu nadále informovat. Ještě jednou moc děkuji za každý příspěvek, který jste mi poslali.
  2. Poděkování dárcům
    Milí dárci,
    má sbírka včera skončila a ráda bych tímto poděkoval/a všem, ať už přispěli jakoukoliv částkou. Sbírka mi celou dobu dodávala naději a motivaci to nevzdávat. Díky vybraným financím mohu pokračovat v léčbě. Ještě jednou děkuji za veškerou podporu, velmi si jí vážím.
  3. Změna účelu sbírky
    Milí dárci,
    chtěl/a bych poděkovat za vaši podporu. Bohužel se nepodařilo vybrat dostatek financí na pořízení automobilu, rozhodl/a jsem se tedy finance použít na léčebné výdaje a rehabilitace, které také v rámci mého zdravotního stavu potřebuji. Všem děkuji za pochopení a zaslané příspěvky.
  4. Zakoupení produktu
    Hezký den, dárci,
    rádi bychom vám ještě jednou poděkovali za vaší podporu. Dnes jsme si byli vyzvednout naše nové auto/vozík/rehabilitační pomůcky, které nám umožní jezdit k lékařům bezpečně a s veškerým vybavením pro Honzíka. Přikládáme i fotky z převzetí. Jsme vám vše nesmírně vděčný, bez vás by to nešlo!


Odpovídejte na otázky dárců

V Nastavení sbírky máte možnost přidání odpovědí na nejčastější dotazy dárců, pokud se opakují (v levém menu Vlastní časté otázky). Ty se následně zobrazí na první pozici v záložce Časté otázky na stránce sbírky.

Občas mrkněte na vzkazy dárců nebo do komentářů pod sbírkou, pokud se mezi nimi vyskytne nějaký konkrétní dotaz. My za Donio také na komentáře občas odpovídáme, pokud se někdo ptá na detaily fungování platformy. Mezi komentáři se někdy bohužel objeví i nepříjemné zprávy, z těch si ale nic nedělejte a soustřeďte se na ty pozitivní.


Další rada

Všechny rady

Chcete se na něco zeptat? Kontaktujte nás pribehy@donio.cz