Rady pro zakladatele komerčních projektů

3. Na startu

Tak a je to tady. Jeden z nejdůležitějších momentů. Váš projekt jde do světa. Na co na startu nesmíte zapomenout?

  1. Komunikace – druhá půlka úspěchu.

    • Informujte své okolí a fanoušky na sociálních sítích a přes e-mail, že jste spustili projekt. Jedině tak se o něm dozví. Nebojte se svůj projekt zveřejnit i v různých specializovaných skupinách např. na Facebooku nebo ve fórech.
    • Vytvořte příspěvky na míru pro každou skupinu s informacemi o vašem projektu a odměnách, které nabízíte. Kreativitě se meze nekladou.

      Například skupina Vosto5 k příležitosti spuštění projektu Vzlet vytvořila zábavné video pro své sociální sítě.

  2. Vyprodáno – co s tím?

    • Pozorujete už na startu, že si vaši příznivci kupují jednu z odměn více než ty ostatní? Zvažte, zda nezvýšíte její počet. Pokud je odměna oblíbená již v začátku, je velmi pravděpodobné, že tomu tak bude i nadále.
    • Zkuste se také zeptat své komunity, jakou odměnu by ve vašem projektu uvítali. Názor vašich fanoušků je relevantní a může vám pomoci oslovit i nové přispěvatele.

      Obrázky můžete zvětšit kliknutím

  3. Pravidelně vyhodnocujte, co vám pro získávání financí v projektu pomáhá nejvíce.

    Zkoušeli jste poslat newsletter a na projektu vám přibylo spoustu příspěvků? Newsletter pro vás může být dobrým nástrojem, jak s vašimi příznivci komunikovat. Nebo jste zkoušeli natočit uvolněné osobní video na sociální sítě a uživatele to zaujalo? Tohle je pro vás pravděpodobně ta správná cesta.

  4. Umistěte widget na své webové stránky či web vašeho partnera

    I widgety vám mohou velmi pomoci získat nové příznivce a přiblížit se tak cílové částce. Nebojte se je použít!

Pokračovat dál

Všechny rady